Slaapwaarde

Unieke online cursus van 6 weken. Boordevol video’s, oefeningen en downloads.

Koop nu de online cursus Slaapwaarde

Nadat je de online cursus Slaapwaarde afgesloten hebt:

  • Weet je waarom slapen belangrijk is voor je gezondheid en je humeur.
  • Snap je waarom alles wat je al hebt geprobeerd niet werkt.
  • Begrijp je wat er nodig is om wél beter te slapen.
  • Kun je de adviezen invoegen in je dagelijkse gewoontes.
  • Heb je een persoonlijk slaapplan voor jezelf gemaakt.
  • Arvaar je meer vertrouwen in een betere nachtrust.

Beter slapen begint overdag.

 

Dankzij Tessa slaap ik weer beter. Af en toe lig ik nog wel wakker. Maar dat accepteer ik gewoon.

Voornaam Achternaam

Deelnemer workshop Slaapwaarde

Dankzij Tessa slaap ik weer beter. Af en toe lig ik nog wel wakker. Maar dat accepteer ik gewoon.

Voornaam Achternaam

Deelnemer workshop Slaapwaarde

Dankzij Tessa slaap ik weer beter. Af en toe lig ik nog wel wakker. Maar dat accepteer ik gewoon.

Voornaam Achternaam

Deelnemer workshop Slaapwaarde

Inhoud van de online cursus Slaapwaarde

Wat zit er allemaal in deze online cursus Slaapwaarde?

Er valt veel te leren en oefenen op het gebied van slaap. Ik heb mijn uiterste best gedaan om de belangrijkste informatie, duidelijkste uitleg en best werkende oefeningen te verzamelen en in deze cursus gestopt. De online cursus Slaapwaarde duurt 6 weken. Je hebt twee maanden toegang en sluit de online cursus af met een Persoonlijk Slaapplan en een certificaat.

In deze volledige cursus ga je aan de slag met:

  1. Slaapkennis: je leert alles over waarom slapen zo belangrijk is voor je gezondheid en je humeur. Daarnaast vertel ik hoe vaak slaapproblemen voorkomen, over je bioritme en de werking van slaappillen.
  2. Stop met vechten: na deze les begrijp je waarom alles wat je al hebt geprobeerd om beter te kunnen slapen niet werkt. Of in ieder geval niet altijd werkt.
  3. Wat werkt voor slaap: je leert wat er nodig is om wél beter te slapen. En dat je mag stoppen met alles wat niet werkt.
  4. Overdag aan de slag: waar kan je overdag mee aan de slag voor een betere nacht? De nacht is namelijk een spiegel van je dag.
  5. Jouw slaapplan: ik leg je uit hoe je de adviezen om beter te leren slapen kan invoegen in je dagelijkse gewoontes met behulp van een persoonlijk slaapplan.
  6. Vertrouwen: tenslotte leer je dat je een betere nachtrust alleen bereikt als er sprake is van rust, overgave, loslaten, vertrouwen en veiligheid. Je doet ervaring op hoe je daar komt.

Werkwijze: kort, duidelijk, ACT

Voor elk van de bovenstaande punten heb ik een les gemaakt met uitleg, informatie en een opdracht. Alles zo kort en duidelijk mogelijk, want je hebt vast nog meer te doen en je energie is vaak sneller op dan je zou willen. Je sluit de online cursus Slaapwaarde af met certificaat!

Deze cursus benadert slaapproblemen vanuit ACT: Acceptance and Commitment Therapy. ACT is evidence based, dus we weten wat wel en niet werkt. Een moderne vorm van gedragstherapie die goed werkt bij de behandeling van slapeloosheid. Een traditionele  aanpak zoals cognitieve gedragstherapie (CGT) richt zich op het wegnemen van de symptomen van slaapproblemen. CGT is erop gericht je gedachten te blokkeren, uit te dagen of angstige gevoelens weg te nemen. Maar als het over slapen gaat, steek je je energie dan tevergeefs in iets dat niet werkt.

Leer anders omgaan met gedachten en gevoelens

Centraal staat dat je stopt met vechten en stopt met proberen om controle te krijgen over je slaap. Hier heb je namelijk geen invloed op. Je leert met ACT anders omgaan met gedachten, gevoelens, fysieke sensaties, overtuigingen en herinneringen. Toelaten van lastige gedachten en gevoelens levert op de lange termijn meer op dat ze op de korte termijn proberen te verdrijven of negeren. Omdat dit niet makkelijk is, leer ik je in deze cursus hoe je dat doet. Met een beetje humor: dit is de enige cursus waarbij gapen wordt aangemoedigd.

Slapen is een natuurlijk proces

Slapen is een natuurlijk proces, net als ademhalen en het kloppen van je hart. Teveel je best doen om je slaapproblemen op te lossen kun je vergelijken met worstelen in drijfzand: het kost veel energie en maakt de situatie alleen maar erger. Ik leer je graag hoe je beter kunt slapen zonder hulpmiddelen en maatregelen. Zodat je overdag voldoende energie hebt voor alles wat jij belangrijk vindt.

Deze online cursus Slaapwaarde is echt iets voor jou als:

  • je ’s ochtends al denkt: hoe kom ik deze dag door? 
  • goed slapen niet vanzelfsprekend voor jou is. En je weinig tijd hebt om hiervoor hulp in te schakelen. 
  • je al van alles hebt geprobeerd om van je slaapprobleem af te komen maar nog niks hebt gevonden dat altijd werkt.
  • je geen medicatie of andere middelen wilt gebruiken of hebt ervaren dat deze je niet helpen aan een betere nachtrust.
  • je de stap naar slaapcoaching te groot vindt. Met deze online cursus leer je in je eigen tempo hoe je meer vertrouwen krijgt in een goede nachtrust.
  • je merkt dat je slechte nachtrust invloed heeft op je dag. Denk aan je werk of opleiding, je gezin en sociale contacten, je concentratie, motivatie en je humeur.
  • je bereid bent om nieuw gedrag te oefenen om te kijken wat dit je oplevert.

Herken je jezelf in een of meerdere van bovenstaande punten? Hoogste tijd om aan de slag te gaan met het verbeteren van je slaapgewoonten. Ik help je daar graag bij!

Wat kost het?

Prijs: 129 euro voor de complete training. Dat is minder dan een nieuwe matras en ongeveer net zo duur als weer een nieuw kussen. Een slaaprobot (waarvan de werking niet is bewezen) kost 4 keer zoveel als deze online cursus Slaapwaarde.

Tijd: elke week een half uur tot een uur les, in je eigen tempo. De oefeningen die je gaat doen zijn kort: zo’n 1 tot 5 minuten per oefening.

Energie: de lessen zijn kort, gevarieerd en duidelijk. Zodat je met zo weinig mogelijk energie zoveel mogelijk leert.

Aanbod: mocht je na deze online cursus behoefte hebben aan meer begeleiding bij je slaapprobleem, dan krijg je het eerste uur van een traject slaapcoaching bij mij cadeau (ter waarde van 85 euro).

Veelgestelde vragen over Slaapwaarde

Ik heb fysieke klachten, helpt deze online cursus dan ook om beter te slapen?

Je leert hoe je anders kan omgaan met de gevolgen van je klachten. Hoe je omstandigheden er ook uitzien, deze online cursus is geschikt voor jou. Iedereen kan leren weer beter te slapen.

Slecht slapen zit in de familie, kan deze cursus dat veranderen?

Ook van nature slechte of lichte slapers kunnen leren om hun nachtrust te verbeteren zodat ze overdag de dingen kunnen doen die ze belangrijk vinden.

Sinds ik kinderen heb, slaap ik slecht. Is deze cursus daar ook voor bedoeld?

De lessen zijn gemaakt voor volwassenen, dus gericht op het verbeteren van jouw eigen slaap. Hoe je anders kan omgaan met de gebroken of korte nachten leer je ook.

Over mij & slaapcoaching

Als slaapcoach help ik je graag op weg naar een betere nachtrust zodat je overdag meer energie hebt voor alles wat jij belangrijk vindt. Mijn kennis en aanpak van slaapproblemen komt vanuit de specialisatie Behandeling van slapeloosheid met Acceptatie en Commitment (ACT). Ik leer je dat je niet méér moet doen om goed te slapen maar juist mínder.

Ik gun iedereen een zo goed mogelijke nachtrust omdat de kwaliteit van je nacht ook de kwaliteit van je dag bepaalt.